Blog

5 sposobów na realną zmianę w życiu

Jak zmienić swoje życie, wyjść z tzw. strefy komfortu i zacząć realizować śmiałe pomysły, które na pierwszy rzut oka wymagają nieco odwagi i uwagi? Ja mam swoje 5 sposobów, jak sprawić aby moje ciało i umysł zaczęły się mnie słuchać i abym mogła bez zbędnych lęków realizować na codzień nowe „wyzwania”, sięgać po więcej i planować nawet te dalekosiężne i niezbyt realne na pierwszy rzut oka marzenia. Te 5 sposobów to absolutny filar zdrowego funkcjonowania w naszym świecie i bez ich realizacji dziś już wiem, że trudno budować mocny charakter, który pozwala na zdeterminowane działania i odniesienie sukcesu.

A więc co należy robić każdego dnia aby czuć się dobrze i mieć przekonanie, że panuje się nad własnym życiem? Oto 5 punktów z mojego życia, które bezwględnie stosowane przynoszą wielką zmianę i ulgę w tym świecie:

  1. regularny sen; każdy wie, że człowiek, który jest odpowiednio wyspany, po przebudzeniu ma energię do działania i dobry nastrój. Aby organizm był wypoczęty i mógł się zregenerować potrzebuje 6-8h nieprzerwanego snu, najlepiej takiego, który rozpoczynamy o 22.00, bo wtedy uruchamia się w ciele cała maszyna produkująca hormony związane z odnową ciała, m.in hormon wzrostu [tak, w każdym wieku ten hormon jest produkowany]. Pół godziny przed snem warto wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne i nie patrzeć w monitor komputera, pozwoli to wyciszyć się naszemu umysłowi i wprowadzić w przyjemny stan relaksu.
  2. zimne prysznice; każdą kąpiel lub prysznic warto kończyć kilkuminutowym zimnym prysznicem, aby pobudzić system odpornościowy do prawidłowej pracy i gotowości. Zimna woda wraz z głębokim świadomym oddychaniem powoduje, że nasze ciało jest dotlenione, zrelaksowane i gotowe do działania. Endorfiny wręcz wylewają się uszami 😉 Więcej na ten temat można poczytać tu.
  3. ćwiczenia gimnastyczne; każdy ruch począwszy od regularnych spacerów, jazdy na rowerze, zajęć aerobowych, pilatesu czy jogi itd., wprowadza nasze ciało w stan równowagi, oraz spokoju i wyciszenia. Ja uwielbiam ćwiczenia na siłowni, gdzie pod okiem trenera personalnego mogę pokonywać swoje „słabości”, ale jeśli wolisz ćwiczyć w samotności w domu, gdzie czujesz się bezpiecznie to jak najbardziej to rób. Jeśli nigdy do tej pory nie ćwiczyłaś regularnie zacznij od 2x w tyg po 25-30 min o wyznaczonej godzinie, a szybko przekonasz się jak ciało zacznie sygnalizować, że potrzebuje więcej aktywności.
  4. medytacja; medytacja kojarzy mi się z człowiekiem pochłoniętym czynnością, która pozwala mu się wyciszyć i odłączyć od zewnętrznych trosk, dlatego uważam, że każda forma biernego działania w dużym skupieniu może być medytacją i da takie same rezultaty jak siedzenie po turecku z zamkniętymi oczami. Jakie czynności możesz wykonywać podczas swojej medytacji?: rysowanie lub kolorowanie [są specjalne kolorowanki dla dorosłych, które są świetne dla tego typu czynności], słuchanie wyciszającej muzyki skupiając na niej całą swoją uwagę, tańczenie [tzw. medytacje w ruchu tu znajdziecie więcej informacji], medytacje prowadzone [np.; taka jak ta], głębokie i świadome oddychanie z zamkniętymi oczami, kiedy to na wdech wyobrażasz sobie jak wpuszczasz światło i ciepło, a na wydech obrazujesz jak wychodzi z Ciebie szarość, smutek i lęk.
  5. detox; ja stosuje 2x w roku 3 tygodniowy post Dr.Dąbrowskiej [tu więcej na ten temat], dla mojego ciała i umysłu to najlepsza opcja, bo lubię mieć ściśle określone zasady i dzięki nim wiem czego się mogę trzymać i jakie rezultaty osiągnę, ale oczywiście jest cały szereg różnych metod oczyszczania ciała i przy tym rownież umysłu, więc zachęcam Cię do znalezienia swojej własnej najlepszej dla Ciebie metody. Jakie rezultaty daje detox? Przede wszystkim oczyszczasz swoje ciało z nagromadzonych toksyn, umysł się uspokaja, z każdym dniem odpala się w Tobie nowa kreatywna energia, która pobudza Cie do działania. Ponadto dotychczasowe blokady i wyzwania maleją lub całkowicie znikają, a Ty działasz i masz z tego niesamowitą satysfakcję. Jeśli nigdy nie robiłaś postu i jesteś na diecie z mięsem proponuje zaczynać od pojedynczych dni, aby zobaczyć od czego na codzień jesteś najbardziej uzależniona. Polecam to wspaniałe doświadczenie.

Wymienione wyżej akapity umożliwiają złapać równowagę w codziennym życiu, odciążają ciało i umysł od codziennych zmagań i obowiązków, oraz pozwalają budować mocny charakter, a ten znów daje możliwość na stawianie sobie poprzeczki coraz wyżej. Wyznaczanie celów w takim procesie nie jest związane z ambicją, albo przerostem ego, a próbowaniem siebie i swoich sił w świecie. Stajesz się niezależną i silną mentalnie kobietą, która wie gdzie są jeszcze granice, które warto pokonywać. Osiągasz wewnętrzny spokój i równowagę, bo wreszcie panujesz nad sobą i swoim ciałem, a to wszystko zaczyna harmonizować też Twoje otoczenie.

Jeśli uważasz, że nie dasz rady od razu rzucać się na głęboką wodę, to spoko, ja też wszystkie te elementy wprowadzałam stopniowo pokonując swoje lęki. Wybierz jeden z powyższej listy i przez kolejne trzy tygodnie pracuj nad tym, aby szlifować siebie jak diament i aby nowy nawyk zakorzenił się mocno i stabilnie. A kiedy już poczujesz, że stanowi on element Twojej codzienności rusz dalej po kolejny punkt z listy. Gwarantuję Ci, że kiedy te 5 rytuałów będzie stanowić część Twoich nawyków jakość Twojego życia, oraz percepcja zmieni się nie do poznania.

Trzymam kciuki i wierzę, że skoro mi się udało to i Tobie się to uda ❤️

Share via
Copy link
Powered by Social Snap